Strona główna Pozostałe Inne PGA: 12. edycja dobiegła końca

PGA: 12. edycja dobiegła końca

0
PODZIEL SIĘ

W dniach 6-8 października 2017 odbyła się coroczna impreza Poznań Game Arena. Tradycyjnie do stolicy Wielkopolski zjechali się fani rozrywki multimedialnej, nowoczesnej technologi oraz gier. 

PIĄTEK

Piątkowy dzień Poznań Game Arena kierowany jest głównie do branży, zawodowych eSportowców, przedstawicieli mediów, twórców treści internetowych, gości specjalnych i tych, którzy dopiero zaczynają swoją karierę na ścieżce profesjonalistów. Dzień VIP cenią sobie także najwięksi miłośnicy gier i hard playerzy, ze względu na wygodę i dostępność atrakcji.
Tego dnia na zwiedzających czekały atrakcyjne oferty gier i sprzętu, premiery, pokazy, konkursy, turnieje, konferencje, warsztaty, spotkania z gwiazdami gamingowego Twitch i YouTube oraz ponad 1000 stanowisk do gry z najlepszej jakości sprzętem i najpopularniejszymi tytułami gier.

Na wysokiej jakości komputerach PC, konsolach, sprzęcie VR/AR i symulatorach można było zagrać w tytuły znane jak Counter-Strike, Overwatch czy League of Legends, premierowe jak Super Mario Odyssey na Nintendo Switch lub Assassin’s Creed Origins oraz niszowe, ale ambitne produkcje niezależne od ponad 100 polskich studiów gier. Stanowisk w strefach Free2Play było ponad 1000!

Tego dnia Międzynarodowe targi Poznańskie odwiedził także Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Paweł Lewandowski, który uczestniczył w podpisaniu deklaracji o zacieśnianiu współpracy w branży gier pomiędzy Fundacją Indie Games Polska a ich odpowiednikami w innych krajach Europy. W ceremonii podpisania deklaracji udział wzięli także organizacje branżowe z Czech, Węgier, Słowacji, Chorwacji i Mołdawii.

Kolejnym ważnym wydarzeniem było przyznanie nagrody Acanthus Aureus za najlepsze rozwiązania architektoniczne i graficzne oraz strategię marketingową, która sprzyjała komunikacji z klientem.

SOBOTA

Pierwszy raz w historii targów Poznań Game Arena drugi dzień tego wydarzenia trwał aż 11 godzin! 7.10.2017 bramki otworzyły się punktualnie o godzinie 9.00 i na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich pojawiły się tłumy dziesiątek tysięcy graczy z całej Polski. A tam czekały na nich fantastyczne atrakcje.

Puchar Polski Cybersport
W finale Pucharu Polski Cybersport CS:GO, który o 17.20 został rozegrany podczas Poznań Game Arena, zmierzyły się 2 doskonale znane w eSporcie ekipy: PRIDE przeciwko tomorrow.gg. Po ostrym boju – zgodnie z przewidywaniami ekspertów – drugą edycję Pucharu Polski Cybersport wygrał PRIDE z wynikiem 2:0.

Lenovo Legion kontra Pompa Team
Na scenie Lenovo jako zwieńczenie programu 30 days to pro odbył się mecz CS:GO między drużyną The Legion oraz Pompa Team. Mimo doskonałej walki początkującej w eSporcie ekipy, profesjonalne Pompa Team pokazało wyjątkowo wysoki poziom i pokonało przeciwnika. The Legion jednak się nie poddaje i dalej będzie walczył o każdy szczebel w drabinie eSportowej kariery.

PGA VRem stoi
Podczas targów wyjątkowo chętnie testowano zaawansowany sprzęt do gry w wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości. Hyperbook Studio przygotował nawet całą wirtualną arenę dla swojej gry: VR Arena. Play natomiast zagwarantował mocne emocje poprzez specjalny system zawieszonego siedziska do gry VR oraz VRowych testów lęku wysokości. Wirtualne rzeczywistości nie brakło też w strefie Indie Games. Warszawskie studio The House of Fables przygotowało dla zwiedzających PGA grę Trains VR, Carbon Studio zaprezentowało opartą na silniku Unreal 4 grę The Wizards VR, a The Farm 51 pokazało, że VR to coś więcej niż gry poprzez projekt będący hołdem ofiarom katastrofy
w Czarnobylu – Chernobyl VR Project. A to tylko kilka ze studiów, które zdecydowały się na wirtualny świat w swoich produkcjach.

Prezydent miasta Poznania w odwiedzinach na PGA
Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak kolejny raz odwiedził Poznań Game Arena. Swoją uwagę skupił na polskich twórcach gier niezależnych, nowych technologiach oraz eSporcie, który może pokazać jeszcze większy potencjał podczas naszych największych w Europie Środkowo-Wschodniej targów gier. Świetlana przyszłość tego rodzaju cyfrowej rywalizacji jest pewnikiem na rynku światowym i oczywistym jest, że Polska chce mieć w tym swój wyraźny udział. Zwłaszcza, że rodzime drużyny eSportowe doskonale są znane na arenach międzynarodowych.

Komentarze