Proces aktywnego udziału kibica w działania klubu odgrywa coraz to istotniejszą rolę w sportowym świecie. Krok w stronę piłkarskich sympatyków wykonała właśnie Fortuna 1 liga, która wraz z niezależną, sportową firmą badawczą Sport Analytics przeprowadzi projekt badawczy.
Dla kogo przeznaczone jest badanie?
Projekt przeznaczony jest dla sympatyków klubów występujących w rozgrywkach Fortuna 1 liga. W badaniu udziału nie wezmą Odra Opole oraz Sandecja Nowy Sącz. Kluby te jakiś czas temu we współpracy ze Sport Analytics przeprowadziły podobne badania i przeanalizowały opinie oraz oceny własnych fanów.
Co obejmie badanie?
Cel badania to poznanie opinii kibiców na wiele tematów związanych z działaniem klubu. Umożliwi to kibicom klubu występującego we wspomnianych rozgrywkach ocenienie wielu ważnych aspektów. W szczególności dotyczyć one będą organizacji dnia meczowego, ale nie tylko. Zakres badania obejmuje także m.in. tematy: usług i infrastruktury klubowej, kontaktu klubu z kibicami czy zaangażowania klubu w działania społeczne.
Gdzie będzie przeprowadzone badanie?
Miejscami, w którym będzie realizowany opisany projekt to teren stadionów gospodarzy danych spotkań oraz teren miast przedstawicieli drużyn. Cztery kluby poznają opinie swoich sympatyków tylko za pomocą ankiety on-line.
Szczegółowa charakterystyka badania
W celu poznania dokładnej charakterystyki projektu warto przytoczyć, za pośrednictwem oficjalnej strony Fortuna 1 liga, słowa Pawła Chmielowskiego reprezentującego firmę Sport Analytics.
– Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z komfortem kibica na stadionie. Zresztą nie tylko, bo w badaniu również znajdzie się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju klubu.
– Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów europejskich. Z założenia powinno być cykliczne. Pierwszy pomiar pomoże klubom zwrócić uwagę na niektóre aspekty ich działalności. Kolejne już będą oceniały ich pracę. Obserwując badania m.in. w Premier League zauważyliśmy, że cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju relacji z kibicami.
Pomóc w badaniu można także poprzez wypełnienie ankiety internetowej dostępnej pod adresem badanie.sportanalytics.pl. Jeśli jesteście zainteresowani projektem odsyłamy do wspomnianej wcześniej oficjalnej strony internetowej Fortuna 1 liga oraz do profili w mediach społecznościowych zarówno Fortuna 1 liga jak i Sport Analytics.
Nasz komentarz
Każde działania zwiększające rolę kibiców w polskim świecie piłkarskim zasługują na pochwałę. Wzrost znaczenia wpływu kibica przyczynia się również do rozwoju przede wszystkim klubów piłkarskich, ale także całej otoczki w tym m.in. świata mediów. Także dla nich portal polski-sport stara się przygotować jak najlepsze artykułu czy teksty, na bieżąco informując ich o poczynaniach polskich sportowców. Ważną częścią naszej pracy są rozgrywki również Fortuna 1 liga, dlatego z ogromną ciekawością będziemy przyglądać się opisanemu projektowi.