Erling Haaland potwierdził w swoich mediach społecznościowych współpracę z marką Adidas. Niemiecka firma jest sponsorem Realu Madryt od 1998 roku, a nie od dziś wiadomo, że producenci sprzętu bywają istotną częścią rozmów transferowych.
Haaland zmiana Nike na Adidasa
Wiele wskazuje na to, że powoli rozwiązuje nam się zagadka pt. “Gdzie zagra Haaland od nowego sezonu”. Napastnik Borussii Dortmund podjął decyzję i podpisał kontrakt z Adidasem na promowanie produktów z trzema paskami.
Potwierdzeniem jest zdjęcie wrzucone 31 marca do Internetu z podpisem “Po prostu ja”, na którym zawodnik pozuje w bluzie Adidasa. Niemieckie media informowały, że Norweg oczekuje 50 milionów za pięcioletni kontrakt. Nie wiadomo, czy firma spełniła te wymagania.
21-latka do grudnia 2021 r. wspierało Nike, wypłacając mu co roku milion euro. Amerykanie chcieli kontynuować wspólną przygodę, oferując znacznie lepsze warunki. Umowę z piłkarzem chciała też podpisać Puma. Firma współpracująca z jego obecnym klubem miała podobno oferować 8 mln euro na rok.
Just me❗ pic.twitter.com/1qcbzsUYni
— Erling Haaland (@ErlingHaaland) rel=”nofollow”March 31, 2022
Teraz czas na umowę z Realem Madryt
Obecnie producenci sprzętu potrafią być ważnymi podmiotami w negocjacjach transferowych. Ogromne budżety tych przedsiębiorstw pozwalają na wykładanie dodatkowych pieniędzy tylko po to, aby konkretny piłkarz trafił do konkretnego zespołu.
Dzięki temu kluby mają więcej przestrzeni negocjacyjnej i łatwiej im spełniać wymagania finansowe. Wówczas sponsor może liczyć na wykorzystanie wizerunku piłkarza bez obaw, że ten występuje np. w korkach wyprodukowanych przez konkurencję.
Taka sytuacja ma miejsce w przypadku Viniciusa z Realu, którego obowiązuje kontrakt z Nike. Adidas na pewno stać na wiele, aby w przypadku Haalanda nie doszło do takiej sytuacji. Opublikowane zdjęcie może więc być nieoficjalnym potwierdzeniem faktu, że od nowego sezonu Norweg będzie reprezentował barwy Realu Madryt.
Co ważne, sponsorem Manchesteru City, z którym również był łączony jest Puma. FC Barcelonę i PSG wspiera natomiast Nike.
Adidas współpracuje Real od 1998 roku, a oba podmioty trzy lata temu podpisały nową umowę, dzięki której do klubowej kasy co roku wpada 100 mln euro.