Ekstraklasa SA za poprzedni sezon przekazała klubom 160 mln w gotówce, a także 4,3 mln w barterze. Oprócz tego PZPN jako siedemnasty akcjonariusz spółki otrzymał 7 mln. Teraz kluby otrzymały kolejne 5 mln za sezon 2018/19, które będą rozdzielone między wszystkie kluby.
Dzięki dodatkowym projektom sponsorskim, jak poinformował Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA, wygospodarowano dodatkowe 5 mln złotych, które kluby właśnie otrzymały. Lotto i PKO BP zapłaciły za promowanie marki w aplikacji mobilnej, natomiast Media Expert i KFC przekazały pieniądze w ramach współpracy nawiązanej w zakresie Ekstraklasa Games (rozgrywki e-sportowe). Dodatkowe pieniądze wzięły się także z oszczędności w kosztach zarządu oraz kosztach operacyjnych.
Pieniądze zostaną podzielone według algorytmu, który obowiązywał do tej pory: 55% to kwota stała dzielona między wszystkie kluby, 17,5% to kwota za zajęte miejsce w minionym sezonie, kolejne 17,5% to kwota za ranking historyczny. Oprócz tego trzy najlepsze kluby oraz czwarty występujący w europejskich pucharach podzielą między siebie 8,5%, a kluby z grupy spadkowej dzielą równo między sobą 1,5% całej kwoty.
oo media expert znowu. Brawo 🙂