7 grudnia na platformie hybrydowej telewizji naziemnej pojawią się materiały wideo Legii Warszawa. To pierwszy tego typu projekt w Polsce, który jest efektem współpracy warszawskiego klubu z Emitel – operatorem technicznym telewizji naziemnej w Polsce. W nowym serwisie pojawią się również relacje na żywo, a docelowo także inne interaktywne treści klubu.
Dzięki współpracy pomiędzy Legia Warszawa i Emitel na portalu telewizji hybrydowej Multipleksu 8 znajdą się treści produkowane przez warszawski klub, m.in. materiały dostępne obecnie na kanale YouTube, a docelowo także unikalne treści lub transmisje ze sparingów. Na początek będą to m.in. kulisy meczowe, Studio „Ł3″ i aktualności klubowe niedostępne w tradycyjnej telewizji. W kolejnych krokach pojawią się także materiały archiwalne, wybrane mecze i ich skróty.
„Telewizja naziemna jest najchętniej wybieraną platformą odbioru sygnału telewizyjnego w Polsce. Uruchomienie kanału z treściami video na Multipleksie 8 pozwoli Legii Warszawa dotrzeć do jeszcze szerszej grupy kibiców w całej Polsce. To kierunek, bo przenikanie się telewizji i internetu to coraz bardziej widoczny trend na świecie” – mówi Andrzej J. Kozłowski, prezes Zarządu Emitel.
W ramach usług dodatkowych dostępnych na Multipleksie 8 Emitel udostępnia widzom serwis telewizji hybrydowej, tzw. HbbTV, czyli dodatkowe usługi takie jak np. przewodnik po programach telewizyjnych, aktualne wiadomości, prognoza pogody oraz programy radiowe w tym np. RMF, Radio ZET i Polskiego Radia. Teraz oferta telewizji hybrydowej wzbogaci się o treści video produkowane specjalnie dla fanów Legii Warszawa – największego i najbardziej rozpoznawalnego klubu piłkarskich w Polsce.
„Produkcja i dystrybucja treści wideo jest jednym ze strategicznych celów naszej działalności marketingowej i komercyjnej. Już dziś poprzez media społecznościowe codziennie docieramy do milionów odbiorców, a współpraca z Emitel pozwoli nam dodatkowo zwiększyć zasięgi i wzmocnić siłę marki Legii. W Polsce jest to rozwiązanie pionierskie, ale doświadczenia europejskie pokazują, że telewizja hybrydowa ma bardzo duży potencjał, szczególnie w sporcie, dlatego razem z naszym partnerem będziemy starali się go jak najlepiej wykorzystać” – powiedział Dariusz Mioduski, prezes Zarządu Legii Warszawa.
Z telewizji naziemnej w Polsce korzysta ponad 6 mln gospodarstw domowych, co czyni ją najbardziej popularną platformą odbioru kanałów telewizyjnych. Stale rosnąca dostępność internetu szerokopasmowego napędza konsumpcję treści multimedialnych. Jedną z form dostarczania takich treści do widzów jest właśnie telewizja hybrydowa, dynamicznie rozwijająca się np. w Niemczech czy Francji, szczególnie w zakresie treści związanych ze sportem. Kanał telewizyjny Sport1, dzięki rozszerzeniu transmisji telewizyjnej o HbbTV zapewnia dodatkowe, atrakcyjne treści dla fanów piłki nożnej. Widzowie mogą odtwarzać klipy Bundesligi, Primera Division, Serie A, Ligue 1, Ligi Europejskiej UEFA, a także fragmenty z najbardziej znanego programu dla kibiców w Niemczech “Der Volkswagen Doppelpass”.
Usługi telewizji hybrydowej pozwalają zamienić zwykły telewizor w multimedialne centrum rozrywki. Możliwość odtwarzania treści multimedialnych dostarczanych przez internet pozwala na udostępnienie dodatkowych treści na życzenie oraz większej liczby programów dostarczanych w postaci streamingu. HbbTV umożliwia także realizację innowacyjnych, interaktywnych i spersonalizowanych kampanii reklamowych, co znacznie zwiększa ich efektywność. HbbTV umożliwia również uruchamianie aplikacji interaktywnych dostarczanych przez internet na odbiornikach telewizyjnych. Skojarzenie aplikacji z programem telewizyjnym umożliwia prowadzenie interakcji z widzem i uruchamianie konkursów, quizów oraz dostarczanie dodatkowych informacji związanych z aktualnie nadawaną audycją.
Z portalu mogą korzystać wszyscy widzowie naziemnej telewizji cyfrowej odbierający programy Multipleksu 8, posiadający odbiornik telewizyjny podłączony do Internetu i obsługujący funkcjonalność HbbTV. Praktycznie wszystkie odbiorniki telewizyjne oferowane obecnie w sieciach sprzedaży w Polsce wyposażone są w taką funkcję.
Źródło: BP Legii Warszawa