Warszawska Legia wygrała biznesowy wyścig polskich klubów Ekstraklasy. Ranking został opublikowany przez spółkę Ekstraklasa S.A. i firmę doradczą EY. Legioniści zajęli pierwsze miejsce w każdej z trzech kategorii: finansowej, marketingowo-medialnej oraz efektywności sportowej. Za każdym razem drugie miejsce zajmował Lech Poznań
2013 rok dla większości klubów Ekstraklasy był wyjątkowo udany pod względem finansowym. Łączne przychody były najwyższe w historii i wyniosły 459 mln PLN. Aż 10 z 16 klubów zanotowało wzrost wpływów w porównaniu z poprzednim rokiem.
Ranking klubów Ekstraklasy pod względem wpływów za rok 2013.
1. Legia Warszawa 114,3 mln (o 27% więcej niż w roku poprzednim)
2. Lech Poznań 65,2 mln (o 27% więcej niż w roku poprzednim)
3. KGHM Zagłębie Lubin 41, 6 mln
4. Śląsk Wrocław 34,4 mln
5. Wisła Kraków 30,6 mln
6. Lechia Gdańsk 27,4 mln
7. Górnik Zabrze 21.9 mln
8. Cracovia 21, 4 mln
9. Pogoń Szczecin 18,6 mln
10. Ruch Chorzów 14. 8 mln (o 18% więcej niż w roku poprzednim)
10. Jagiellonia Białystok 14,8 mln
12. Widzew Łódź 12 mln
13. Piast Gliwice 11,7 mln
14. Zawisza Bydgoszcz 10,3 mln
15. Korona Kielce 10, 9 mln
16. Podbeskidzie Bielsko- Biała 8,6 mln
W kategorii marketingowo-medialnej dwa pierwsze miejsca zajęły odpowiednio Legia i Lech. Głównym kryterium była najwyższa frekwencja na stadionie a także przed telewizorami podczas meczu obu drużyn. Spotkanie między tymi zespołami w 13. kolejce Ekstraklasy obejrzało 417 tys. widzów – więcej niż Gran Derbi pomiędzy Barceloną i Realem.
Autor: Bartosz Węgielnik