Polski Związek Piłki Nożnej i PKN Orlen podpisały nową umowę współpracy, która będzie obowiązywać przez cztery kolejne lata. W oficjalnym komunikacie koncern przekazał, że przez ten okres będzie pełnił rolę sponsora generalnego polskiego futbolu.
W oficjalnym komunikacie informującym o przedłużeniu współpracy, Orlen zapowiedział bycie sponsorem łącznie jedenastu reprezentacji narodowych, w tym drużyny mężczyzn, a także sponsorem tytularnym Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet i ePucharu Polski.
PZPN i Orlen z nową umową
W komunikacie przekazano również, że nowa umowa będzie obowiązywać przez cztery kolejne lata. W ramach współpracy PKN Orlen zobowiązuje się również do realizacji projektów piłkarskich z przeznaczeniem dla dzieci i młodzieży.
– Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala naszego zaangażowania w ten obszar systematycznie rośnie. Wspieramy blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70% Polaków – wyjaśniła Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN Agata Pniewska.
Polski Związek Piłki Nożnej ma przyjemność poinformować, że umowa z PKN ORLEN została przedłużona.
— PZPN (@pzpn_pl) rel=”nofollow”January 12, 2023
Korzyści dla obu stron
W dalszej części oświadczenia przytoczono słowa Łukasza Wachowskiego, Sekretarza Generalnego PZPN. Stwierdził on, że współpraca pomiędzy oboma stronami niesie korzyści zarówno dla związku, jak i Orlenu.
– Liczby mówią same za siebie. Piłka nożna wyzwala w kibicach ogromne emocje. Każdy żyje zwłaszcza meczami seniorskiej reprezentacji mężczyzn, która jest najpopularniejszą drużyną w kraju, drużyną wszystkich Polaków. (…) PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. To umowa, gwarantująca korzyści obu stronom – podsumował.
Kandydat na selekcjonera reprezentacji Polski zaprzeczył medialnym doniesieniom