Według nieoficjalnych informacji Ekstraklasa od przyszłego sezonu będzie miała sponsora tytularnego! Nowym sponsorem ma zostać firma Lotto.
Jak poinformował na swoim Twitterze Tomasz Włodarczyk, w najbliższym czasie, po rocznej przerwie, może zostać przedstawiony sponsor tytularny polskiej Ekstraklasy na najbliższy sezon.
Poszukiwania sponsora tytularnego ligi sięgają 2004 roku, kiedy to PZPN po raz pierwszy zaprezentował partnera Ekstraklasy w postaci firmy Idea. Od 2005 roku zmieniono partnera na Orange, by w 2011 roku podpisać umowę z T-Mobile. Firma ta była sponsorem tytularnym Ekstraklasy aż do 2015 roku i był to ostatni sezon współpracy, gdyż w minionym sezonie polska Ekstraklasa nie miała sponsora tytularnego.
Pieniądze ze współpracy ze sponsorem tytularnym stanowią istotny dochód dla polskich klubów i wpływają na wartość samej marki Ekstraklasy na rynku międzynarodowym. Brak sponsora to brak wpływów dla klubów z tego tytułu, a także informacja dla podmiotów zewnętrznych, że produkt nie jest tak atrakcyjny, jak by się wydawało, a to osłabia markę Ekstraklasy. Ponadto sponsor tytularny wzmacnia wartość marketingową polskiej ligi.