Poważne zmiany w Premier League. Bukmacherzy raczej nie są zadowoleni

13 kwi 2023, 17:11

Władze Premier League po konsultacjach z klubami oraz Departamentem Kultury, Mediów i Sportu podjęły decyzję o wycofaniu reklam bukmacherów z centralnego miejsca na koszulce piłkarskiej. Zmiany wejdą w życie dopiero pod koniec sezonu 2025/26.

Premier League wprowadza zmiany związane z hazardem

Zmiana przepisów w angielskiej ekstraklasie jest efektem trwającego przeglądu obecnych przepisów dotyczących hazardu, który prowadzi brytyjski rząd. Jak informują władze ligi w specjalnym oświadczeniu – nowe postanowienia zaczną obowiązywać niemal na finiszu sezonu 2025/26. Jest to oczywiście ukłon w kierunku klubów, których głównym sponsorem jest firma bukmacherska, a w tym momencie jest ich aż 8.

Bournemouth, Brentford, Everton, Fulham, Leeds, Newcastle, Southampton, West Ham United – to kluby Premier League, które na przodzie swoich koszulek promują działających na Wyspach bukmacherów.

– Kluby Premier League wspólnie zgodziły się dziś wycofać sponsorowanie gier hazardowych na przodzie swoich koszulek meczowych, stając się tym samym pierwszą ligą sportową w Wielkiej Brytanii, która dobrowolnie podjęła taką decyzję w celu ograniczenia reklam hazardu – tak brzmi początek komunikatu wydanego przez ligę.

Bukmacherzy nie zostaną jednak całkowicie schowani w cień. Najprawdopodobniej ich logotypy będą mogły pojawiać się w innych miejscach – np. na spodenkach lub rękawkach.

Temat firm bukmacherskich w najlepszej lidze świata stał się głośny w 2021 roku po reportażu Joeya D’urso. Brytyjski dziennikarz śledczy prześledził wówczas mechanizmy azjatyckich firm hazardowych, które zdominowały Premier League, aby następnie poprzez sport docierać do telewidzów w Chinach, gdzie hazard jest nielegalny. Działać tam mogą wyłącznie dwie państwowe loterie.

Lech Poznań – Fiorentina: Zakłady i Typy na Ligę Konferencji (13.04). Czy osłabiony Lech sobie poradzi?

Podobne teksty

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Wprowadź imię

Artykuły

Artykuły ze strony www.johnnybet.com

SOCIAL MEDIA