Polski Związek Piłki Nożnej nie będzie dalej współpracował z producentem wody mineralnej, Ustronianką, który nie zdecydował się na przedłużenie umowy sponsoringu. To kolejna już marka, która rezygnuje z dalszego działania z PZPN-em.
Atmosfera wokół reprezentacji Polski po zakończonych mistrzostwach świata w Katarze nie jest najlepsza. Na jaw wyszła tzw. afera premiowa, która ostatecznie zakończyła się brakiem oferty przedłużenia kontraktu dla Czesława Michniewicza. Negatywne skutki dotknęły również obszaru biznesowego.
PZPN traci kolejnego sponsora
Niedługo po zakończoniu mundialu w Katarze współpracę z reprezentacją Polski zakończyła telefonia komórkowa T-Mobile, która ogłosiła wycofanie się po trzech latach. Portal Wirtualnemedia.pl podaje teraz, że na taki sam krok zdecydowała się Ustronianka, marka wody, która sponsorowała kadrę od 2015 roku.
Niewykluczone, że na powyższych dwóch markach się nie skończy. Na ten moment nie jest pewne, czy na dalszą współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zdecyduje się wypożyczalnia samochodów 99rent. Będąca od 2014 roku partnerem kadry firma może ograniczyć zakres sponsoringu lub nie przedłużyć umowy.
Biedronka nie zakończy współpracy z PZPN-em
Podobnego losu do T-Mobile i Ustronianki nie podzieli z kolei należąca do Jeronimo Martins Polska firma Biedronka – dodaje portal Wirtualnemedia.pl. Popularna sieć sklepów współpracuje z polską kadrą od 2010 roku. W skali roku związek otrzymuje z tego tytułu około dwóch milionów złotych.
Od 2015 roku głównym sponsorem reprezentacji jest Grupa Lotos. W ubiegłym roku z kolei sponsorem strategicznym kadry została firma logistyczna InPost, natomiast w 2022 roku kolejnym sponsorem drużyny został producent przekąsek Tarczyński, a portal Inszury.pl oficjalnym partnerem.
Michniewicz „ofiarą” trudnych rywali? Polacy nigdy nie grali z tak silnymi drużynami