Superliga ma być darmowa dla kibiców. Szczegóły rozgrywek po decyzji TSUE

Aktualizacja: 21 gru 2023, 15:24
21 gru 2023, 14:18

W czwartek Europejski Trybunał Sprawiedliwości (TSUE) wydał przełomowe orzeczenie ws. Superligi. Od razu zaczęło pojawiać się mnóstwo informacji na temat szczegółów nowych rozgrywek. Prezentujemy najciekawsze doniesienia dotyczące m.in. formatu i potencjalnych uczestników.



Nowy format. Trzy dywizje, 64 zespoły i start w 2025 roku

UEFA i FIFA naruszyły prawo konkurencji, blokując inicjatywę powołania Superligi w 2021 roku. Tak w czwartek orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości (TSUE). To bardzo ważne dla klubów, które były w założycielskim gronie nowych rozgrywek, czyli m.in. Realu Madryt i Barcelony. Już w poprzednim artykule opisaliśmy szczegóły całej sprawy, orzeczenie TSUE oraz reakcję UEFA.

Od razu po upublicznieniu wyroku w pojawiło się mnóstwo informacji dotyczących nowego formatu SuperLigi. Ujawniano, że nowe rozgrywki mają szansę wystartować już w sezonie 2025/2026. Od czasu pojawienia się projektu, czyli od 2021 roku, postanowiono bowiem zupełnie zmienić pomysł na te rozgrywki.

Agencja „A22 Sports Managment” odpowiadająca za współtworzenie rozgrywek poinformowała, że według nowego planu w Superlidze mają brać udział 64 drużyny. Wszystkie kluby będą podzielone na trzy dywizje. Najwyższa będzie nazywała się „Star” i zagra w niej 16 klubów. Tyle samo drużyn znajdzie się w dywizji „Gold”. Z kolei w dywizji Blue” rywalizować będą aż 32 kluby. Poniżej zamieszamy wideo, na którym zaprezentowano zasady, w jakich ma rozgrywać się SuperLiga.

W ramach każdej z dywizji zespoły zostaną podzielone na ośmiozespołowe ligi. To oznacza, że każdy zespół rozegra na tym etapie po 14 spotkań (siedem u siebie i siedem na wyjeździe). Osiem najlepszych drużyn z każdej dywizji wywalczy awans do fazy pucharowej.

W taki sposób przechodzimy do kwestii awansów i spadków. Finaliści z dywizji „Gold” i „Blue” awansują do lepszych rozgrywek, natomiast po dwie najsłabsze drużyny z lig Star oraz Gold będą musiały pogodzić się ze spadkiem. Co istotne, do dywizji „Blue” będzie można zakwalifikować się za pomocą rozgrywek krajowych. W ten sposób przydzielone ma zostać aż 20 miejsc.

Co istotne, powstać ma też Superliga z udziałem piłkarek. Ta formatem będzie przypominać rozgrywki mężczyzn, ale będą tylko dwie dywizje, czyli „Star” i „Gold”. W każdej znajdzie się po 16 klubów, które zagrają w ośmioosobowych ligach.

Wielkie pieniądze i bonusy. Najwięcej zgarną Barca i Real

Media informują, że nowe rozgrywki mają być bardzo opłacalne dla klubów. Duży zyskać mogą zwłaszcza zespoły, które są założycielami projektu. Jak podaje „Mundo Deportivo” sponsorzy są skłonni zapłacić 15 miliardów euro za uruchomienie rozgrywek, a łączną wartość Superligi wycena się nawet na 100 miliardów euro.

Barcelona i Real Madryt mają ponadto dostać bonus za podtrzymanie projektu przy życiu. Według Hiszpanów zyski tych klubów mają wynieśćpo miliard euro. To pozwoliłby np. Dumie Katalonii na rozwiązanie problemów ekonomicznych.

Ten sam dziennik informuje, że w ostatnim czasie w ostatnim czasie szefowie Superligi rozmawiali już z przedstawicielami ponad 60 drużyn. Wśród tych zespołów są między innymi ekipy z Włoch, Holandii i Portugalii. W mediach już mówi się m.in. o PSV Eindhoven, Feyenoordzie Rotterdam, Benfice czy FC Porto.

Do SuperLigi zaproszone miały zostać także drużyny z mniej popularnych lig jak belgijska czy serbska. Tu wymienia się m.in. brukselski Anderlecht czy belgradzką Crvenę Zvezdę. Ta lista z pewnością nie jest ostateczna i będzie cały czas się zmieniać.

Mimo wszystko pojawia się też wiele głosów sprzeciwu. Brak chęci udziału w budowaniu nowych rozgrywek zapowiedziały już chociażby takie marki jak Bayern Monachium czy Manchester United.



Superliga ma być darmowa dla każdego kibica piłki nożnej

Dla kibiców niezwykle ważne jest to, że transmisje z rozgrywek mają być darmowe na całym świecie. Agencja „A22 Sports Managment” potwierdziła oficjalnie propozycję dostarczania widzom spotkań za pomocą platformy Unify.

Darmowy futbol sprowadziłby do platformy Unify miliardy kibiców. To byłoby wydarzenie bez precedensu dla platformy streamingowej. W świecie reklamowym, który przez wiele lat był moim życiem, zasięgi Unify będą bardzo atrakcyjne dla reklamodawców – przyznał Bernd Reichart, dyrektora generalny A22.



Triumf Realu, Barcelony i Juventusu. Przełomowe orzeczenie ws. Superligi

Podobne teksty

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Wprowadź imię

Artykuły

Artykuły ze strony www.johnnybet.com

SOCIAL MEDIA