Już 20 listopada rozpoczną się XXII Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Podczas turnieju rozgrywanego w Katarze Telewizja Polska będzie mogła korzystać z technologii firmy WSC Sports ułatwiającej m.in. szybkie publikowanie skrótów w internecie. Nadawca nowych rozwiązań używać ma także podczas transmisji z innych wydarzeń sportowych.
TVP dołącza do nadawców, którzy korzystają z WSC Sports
To zdecydowanie dobra wiadomość dla wszystkich fanów sportu, którzy zamierzają śledzić mecze podczas najbliższego mundialu w Katarze. TVP Sport dołącza do rosnącej listy największych światowych nadawców, którzy od 2021 roku wykorzystują rozwiązania stworzone przez WSC Sports.
Na czym dokładnie polega wspomniana technologia? Otóż umożliwia ona w trakcie wydarzeń sportowych analizowanie, indeksowanie i oznaczanie każdej akcji, a następnie tworzenie na tej podstawie krótkich skrótów z najciekawszymi fragmentami meczu. Odpowiedzialna będzie za to sztuczna inteligencja, która już w trakcie transmisji i programów w TVP Sport będzie publikować wspomniane materiały. Te znajdziemy m.in. w mediach społecznościowych stacji.
Współpraca Telewizji Polskiej i WSC Sports obejmie wszystkie spotkania tegorocznych mistrzostw świata w Katarze, a także nadchodzące mecze reprezentacji Polski oraz inne starcia międzynarodowe, które będą transmitowane przez TVP. Ciekawym rozwiązaniem w trakcie mistrzostw świata będą też WSC Stories. To automatycznie generowane i publikowane materiały wideo, które będą łatwo dostępne w Google OneBox.
We’re excited to announce a partnership with @sport_tvppl! ⚽🇵🇱
ℹ️ https://t.co/u3fe6gcicE#TVP #TVPSport #AI #Football #Poland #WSCsports pic.twitter.com/8ZakkOpM9e
— WSC Sports (@WSC_Sports) September 22, 2022
– Mecz reprezentacji Polski ze Szwecją podczas Euro 2020 był najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym w historii polskiego Internetu. Zaangażował 860 tysięcy unikalnych użytkowników. Mamy nadzieję, że podczas mistrzostw świata w Katarze uda nam się przebić milion. Wykorzystując innowacyjną technologię WSC Sports i WSC Stories, chcemy dać naszym widzom bezprecedensowy dostęp do wszystkich kluczowych momentów, gdy te tylko się wydarzą – skomentował wiadomość o współpracy z WSC Sports Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
WSC Sports automatyzuje tworzenie i dystrybucję materiałów wideo dla ponad 250 lig i partnerów nadawczych na całym świecie. Firma ma w swoim portfolio współpracę z takimi markami, jak m.in. NBA, ESPN, YouTube, Bundesliga, LaLiga, Serie A czy stacja DAZN.
Meksyk osłabiony przed MŚ w Katarze. Zagra bez wielkich gwiazd