TVP wciąż bez sublicencji od Canal+. Co z meczami Ekstraklasy na otwartej antenie?

Aktualizacja: 12 lip 2023, 14:40
12 lip 2023, 10:57

W dalszym ciągu nie wiadomo, czy jeden mecz każdej kolejki nadchodzącego sezonu PKO BP Ekstraklasy będzie pokazywany na otwartej antenie TVP. Do tej pory Telewizja Polska nie wykupiła sublicencji na pokazywanie spotkań i magazynu skrótów od Canal+, a problemem mają być pieniądze.

Wciąż nie wiadomo, co z Ekstraklasą w TVP

W piątek, 21 lipca o godzinie 18:00 rozpocznie się nowy sezon PKO BP Ekstraklasy meczem Warty Poznań z Pogonią Szczecin. To, jak również dziewięć pozostałych spotkań pierwszej serii gier będzie emitowanych na antenie Canal+ i serwisu online.

Francuska stacja nabyła prawa do transmisji wszystkich meczów w sezonach 2023/24 – 2026/27. W nadchodzących rozgrywkach, tak jak to miało miejsce w poprzednich, jedno spotkanie na kolejkę, a także magazyn skrótów w dalszym ciągu mają być dostępne na otwartych kanałach.

Tu jednak pojawia się problem. Jak informuje serwis Wirtualne Media, Telewizja Polska, która w poprzednich latach pokazywała spotkania PKO BP Ekstraklasy, wcale nie spieszy się do podpisania kolejnej umowy o zakupie sublicencji od Canal+. Prezes TVP Mateusz Matyszkowicz nie jest chętny na tak odważne stawianie na sport, jak jego poprzednik Jacek Kurski.

Chodzi o pieniądze

Okazuje się, że problemem są pieniądze. Serwis Weszło podawał, że Canal+ za transmisje w obecnym sezonie ma zapłacić 310 mln zł, za rok 320 mln zł, w sezonie 2025/26 – 330 mln zł, a w kolejnych rozgrywkach 340 mln zł. W kosztach tych uwzględniono ok. 40 mln zł rocznych kosztów produkcji transmisji.

Jeśli natomiast chodzi o zakup sublicencji na jeden mecz w kolejne i magazyny skrótów, na jeden sezon koszt może sięgać nawet 70 mln zł (wcześniej było to ok. 50 mln zł).

Po prostu, oglądalność spotkań Ekstraklasy w TVP Sport jest przeciętna i nie ma szans na zwrot inwestycji ze sprzedaży reklam i sponsoringu. Jacek Kurski postawił na najlepszy sport w TVP, a dodatkowo Ekstraklasę jako misję. Okazuje się, że mimo bezpłatnego i ogólnopolskiego dostępu, zainteresowanie najlepszą polską ligą jest bardzo przeciętne. Czyli upada argument misyjny – mówił w rozmowie z serwisem Wirtualne Media Adam Pawlukiewicz, menedżer w Pentagon Research.

Raków ruszył po Ligę Mistrzów. Skromne zwycięstwo nad Florą Tallinn

Podobne teksty

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Wprowadź imię

Artykuły

Artykuły ze strony www.johnnybet.com

SOCIAL MEDIA