Polska koszykówka musi się mierzyć z narastającym problemem w postaci drastycznie spadającej liczby kibiców oglądających transmisje meczów. Dane z całego sezonu Orlen Basket Ligi wskazują, że oglądalność jest niższa w porównaniu z poprzednim sezonem o prawie 20%.
Coraz mniej kibiców ogląda koszykówkę
W finale play-offów ostatniego sezonu Orlen Basket Ligi triumfował zespół King Szczecin, który pokonał ekipę Śląska Wrocław, natomiast na trzecim miejscu rozgrywki zakończyła Stal Ostrów Wielkopolski. Co prawda w wielu halach pojawiało się mnóstwo kibiców, ale tego samego nie można powiedzieć o wynikach oglądalności w telewizji.
Spotkania transmitowane na Polsacie i EmocjeTV regularnie tracą na atrakcyjności, jeśli chodzi o liczbę widzów. Portal Super-basket.pl opublikował wyniki badania Nielsena, z którego wynika, że oglądalność meczów koszykarskiej ligi drastycznie spada.
W sezonie 2021/22 mecze Orlen Basket Ligi oglądało średnio 24 162 widzów, podczas gdy ostatnie rozgrywki już tylko 19 442, co oznacza spadek o niemal 20%. Lepszą średnią odnotowano w fazie play-off – spotkania oglądało średnio 33 691 osób, ale rok wcześniej było to aż 56 969 widzów.
Podobnie jak w przypadku Emocji i frekwencji na meczach – na szarym końcu zainteresowanie MKS-em Dąbrowa i GTK Gliwice 🧐 https://t.co/3rCkaOuEgS #plkpl
— SuperBasket (@superbasketpl) July 19, 2023
Oglądalność Orlen Basket Ligi (średnia klubowa)
- WKS Śląsk Wrocław – 33 135
- King Szczecin – 25 786
- Anwil Włocławek – 25 273
- Enea Zastal BC Zielona Góra – 20 672
- Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – 20 257
- Legia Warszawa – 19 658
- BM Stal Ostrów Wielkopolski – 18 750
- Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz – 17 738
- Trefl Sopot – 16 891
- Polski Cukier Start Lublin – 16 122
- Rawlplug Sokół Łańcut – 14 953
- PGE Spójnia Stargard – 12 211
- Arriva Twarde Pierniki Toruń – 11 469
- Suzuki Arka Gdynia – 10 457
- Tauron GTK Gliwice – 9 349
- MKS Dąbrowa Górnicza – 8 984
Losowanie grup siatkarskiej Ligi Mistrzów. Polskie kluby poznały rywali