Zespół RTG by Gładysz Racing wywalczył trzecie miejsce w klasie A3 podczas 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. Niestety startujący w najwyższej klasie Broniszewski nie ukończył wyścigu.
Załoga Adam Gładysz, Marcin Jaros, Robertas Kupčikas, Jerzy Dudek i Simon Larsson miała szansę na wyższą pozycję, ale jadąc na 2. pozycji doszło do awarii skrzyni biegów. Na szczęście usterkę udało się naprawić. W klasyfikacji generalnej załoga zajęła 70. miejsce.
Tuż za podium, na czwartym miejscu w klasie 991 finiszowało Porsche Platinum Racing. Na ostatniej zmianie pojechał Robert Lukas. Dominik Kotarba-Majkutewicz doprowadził do mety na 8. pozycji Porsche Förch Racing by Lukas Motorsport. Siódmy w klasie, Alex Autumn rozbił Porsche tuż przed końcem wyścigu, ale utrzymał 6 okrążeń przewagi nad polsko-meksykańską ekipą. W klasyfikacji generalnej załogi zajęły kolejno 15. i 30. pozycję.
Niestety nie udało się ukończyć rywalizacji Michałowi Broniszewskiemu, którego zespół wycofał się z wyścigu. – Mieliśmy szanse na bardzo dobry wynik, być może nawet na zwycięstwo w Dubaju – powiedział Broniszewski. – Jechaliśmy równym, bardzo szybkim tempem. Samochód był konkurencyjny, ale dały o sobie znać choroby wieku dziecięcego zupełnie nowej konstrukcji. Nie ulega jednak wątpliwości, że ma ona wielki potencjał. Jestem zadowolony ze swojej zmiany. Jechało mi się naprawdę dobrze i wyprzedziłem wielu rywali, chociaż miałem źle ustawione światła po wcześniejszym kontakcie Huberta Haupta z jednym z rywali. Bardzo przeszkadzało to w szybkiej jeździe, bo kompletnie nieoświetlone były krawężniki! Naprawdę trudno było znaleźć dobry tor w zakrętach. Na torze był strasznie ciasno. Kierowcy wolniejszych samochodów wykonywali często kompletnie nieprzewidziane manewry, co szczególnie w ciemnościach sprawiało duże trudności. Szkoda, że tak zakończyliśmy ten start. Po stronie pozytywów należy zapisać sporo nowych doświadczeń w nowym zespole i nowym samochodzie, które udało mi się zebrać.
Warto również wspomnieć o polsko-brytyjskiej zawodniczce Annie Walewskiej, jadącej Ginettą Century Motorsport, która zwyciężyła w klasie SP3.
Wyniki:
1. Alain Ferté/Michael Meadows/Stuart Leonard/Laurens Vanthoor (F/GB/GB/B) Audi R8 LMS 588 okr.
2. Adam Christodoulou/Oliver Webb/Oliver Morley/Frank Montecalvo/Abdulaziz al-Faisal (GB/GB/D/GB/USA/SA) Mercedes SLS AMG GT3 -5 okr.
3. Christer Jöns/Andreas Weishaupt/Isaac Tutumlu/Matias Henkola/Daniel Abt (D/D/E/FIN/D) Audi R8 LMS -8 okr.
4. Christiaan Frankenhout/Kenneth Heyer/Roland Eggimann/Chantal Kroll/Michael Kroll (NL/D/CH/CH/CH) Mercedes SLS AMG GT3 -10 okr. (1. A6-Am)
5. Flick Haigh/Ryan Ratcliffe/Joe Osborne/Frank Stippler (GB/GB/GB/D) Audi R8 LMS -13 okr.
6. David Jones/Godfrey Jones/Morgan Jones/Philip Jones/Gareth Jones (GB) Mercedes SLS AMG GT3 -13 okr. (2. A6-Am)
7. Ingo Vogler/Elmar Grimm/Max Edelhoff/Gustav Edelhoff/Johannes Kirchhoff (D) Audi R8 LMS -15 okr. (3. A6-Am)
8. Nicky Pastorelli/Alex van’t Hoff/Rick Abresch/Wolf Nathan/Miguel Ramos (NL/NL/NL/NL/P) Chevrolet Corvette C6.R ZR1 -16 okr.
9. Robert Renauer/Daniel Allemann/Ralf Bohn/Alfred Renauer (D/D/CH/D) Lamborghini Huracán GT3 -18 okr.
10. Mark Ineichen/Rolf Ineichen/Fabio Babini/Christian Engelhart/Franz Konrad (CH/CH/I/D/A) Lamborghini Huracán GT -19 okr.
…
15. Pablo Sanchez/Santiago Creel/Chris Bauer/Patrick Eisemann/Robert Lukas (MEX/MEX/D/D/PL) Porsche 991 GT3 Cup -34 okr. (4. 991)
30. Santos Zanella/Oscar Arroyo/Dominik Kotarba-Majkutewicz/Rafał Mikrut/Santiago Creel (MEX/MEX/PL/PL/MEX) Porsche 991 GT3 Cup -60 okr. (8. 991)
70. Adam Gładysz/Marcin Jaros/Robertas Kupčikas/Jerzy Dudek/Simon Larsson (PL/PL/LT/PL/S) SEAT León Supercopa -153 okr. (3. A3)