Młody Polak nie wygra Rajdu Dakar. Był liderem, ale został zdyskwalifikowany

Aktualizacja: 14 sty 2024, 21:22
14 sty 2024, 14:16

O dużym pechu może mówić Eryk Goczał, który jechał po zwycięstwa w tegorocznej edycji Rajdu Dakar. Polak był liderem w klasie challenger i miał ponad godzinę przewagi nad najgroźniejszymi rywalami. Niestety został zdyskwalifikowany.



Dramat Eryka Goczała. Został wykluczony z Rajdu Dakar za nieregulaminowe sprzęgło

Jeszcze przed startem szóstego etapu sędziowie rajdu dokładnie przyglądali się samochodom Polaków. Następnie stwierdzili, że nie wszystkie elementy w pojazdach Eryka Goczała i Oriola Meny oraz Michała Goczała i Szymona Gospodarczyka są regulaminowe. Według kontrolerów sprzęgła w ich Taurusach T3 są niezgodne z homologacją. Wskazano, że zostały użyte części karbonowe, które można wykorzystać jedynie w konkretnych przypadkach.

Organizatorzy postanowili, że przewinienie jest na tyle poważne, że dwie załogi zespołu Energylandia Rally Team nie mogą kontynuować Rajdu Dakar. Oznacza to, że 19-letni Eryk Goczał stracił szanse na zwycięstwo, które było już na wyciągnięcie ręki. Po sześciu odcinkach był on liderem w klasie Challenger. Z kolei jego wujek Michał Goczał zajmował szóste miejsce.




Zespół nie zgadza się z decyzją organizatorów. Wydał oświadczenie

Po ogłoszeniu dyskwalifikacji przedstawiciele Energylandia Rally Team bezzwłocznie odnieśli się do decyzji organizatorów. Na wstępie oświadczenia zamieścili informację, że kontrola mogła zostać przeprowadzona na zlecenie jednego z innych zespołów uczestniczących w rajdzie. W dalszej części jest odpowiedź na decyzję sędziów.

Treść części oświadczenia:

Odnosząc się do ujawnionych rzekomych nieprawidłowości w konstrukcji pojazdów – z oceny organizatora wynika, iż powodem dyskwalifikacji jest w obu przypadkach użycie elementów sprzęgła stworzonych z karbonu. W celu ucięcia jakichkolwiek domysłów:
1. Regulamin został przez Energylandia Rally Team oraz wszystkie osoby wchodzące w skład teamu w pełni przestudiowany i nie ma mowy o pomyłce lub niedopatrzeniu po stronie Energylandia Rally Team,
2. Energylandia Rally Team otrzymała zapewnienie osób technicznych związanych z organizatorami, że elementy sprzęgła stworzone z karbonu są dozwolone, w szczególności jako niedające jakichkolwiek przewag ani wpływu na wydajność pojazdu.
Podkreślamy, że taka konstrukcja nie miała wpływu na osiągi pojazdu.

Zwracamy uwagę, iż już sama literalna treść części technicznej regulaminu wprowadza regulację szczególną w zakresie braku ograniczeń materiałowych w konstrukcji i materiałach sprzęgła: 8.1 Clutch; 8.1.1 Clutch mechanism and disc(s)- Free.

Nie zgadzamy się w całej rozciągłości z decyzją organizatorów. Podkreślamy w tym momencie, iż Eryk oraz Michał zadeklarowali chęć złożenia odwołania w sprawie, aczkolwiek z uwagi na uregulowania mające zastosowanie do rajdu Dakar – odwołanie może zostać rozpoznane w czasie do 30 dni, a co faktycznie pozbawia Eryka oraz Michała możliwości osiągnięcia wysokiej pozycji (lub wygranej) w tej edycji rajdu – nawet gdy odwołanie to zostanie uwzględnione (z powodu złożenia odwołania tegoroczna edycja rajdu nie będzie oczekiwała na rozstrzygnięcie).



Rajd Dakar: Kolejny Polak z problemami technicznymi. Utknął na środku pustyni

Podobne teksty

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Wprowadź imię

Artykuły

Artykuły ze strony www.johnnybet.com

SOCIAL MEDIA