Strona główna Bez kategorii Zakupy online. Czy robimy to dobrze?

Zakupy online. Czy robimy to dobrze?

0

Niektóre rzeczy wydają się całkiem proste jak 2+2 czy darmowe gry owoce w kasynie online. Dla jednych zakupy online wydają się także taką prostą czynnością. Już od wielu lat dokonujemy zakupów online. Czy jednak robimy to w dobrze?

Zmiany rynkowe

2020 rok i pandemia koronawirusa sprawiły, że wiele dotychczas znanych nam sklepów nagle stało się dla nas niedostępnych w standardowej formie. Dlatego też jeszcze bardziej popularne stało się dokonywanie zakupów drogą internetową. Sporo sklepów już od dawna prowadziło także sprzedaż online, lecz tym razem skupiło się właśnie na tej dziedzinie. Z pewnością dla wielu osób to okazja do tego, aby bez wychodzenia z domu kupować wiele niezbędnych rzeczy. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy.

Z jednej strony możemy liczyć na wiele promocji i wyprzedaży online. Jednak z drugiej strony często bywało tak, że te same produkty zwłaszcza odzieżowe można było w sieciówkach kupić taniej w wybranym centrum handlowym (inna polityka poszczególnych punktów).

Zmiany rynkowe to także przestawienie się na zagraniczne zakupy. Strony typu Aliexpress, DHGate, Gearbest czy Wish to przykład tego, jak wielkim powodzeniem w Polsce cieszą się zakupy u tak zwanego Chińczyka. Często klienci wolą wybierać taniej i czekać miesiąc czy dwa na przesyłkę niż przepłacać w polskich sklepach.

Regulaminy i zwroty

Jednym z największych błędów, jakie popełniają klienci w Polsce podczas zakupów online, jest brak znajomości regulaminów, warunków zakupów w sklepach online. Tyczy się to zarówno standardowych sklepów internetowych jak i aukcji na Allegro, kupowania przez OLX-a. Impulsywność wielu kupujących sprawia, że wybieramy dany przedmiot bez czytania jego opisu czy informacji od samego sprzedawcy.

Może się tak zdarzyć, że podana będzie informacja, iż jest to produkt uszkodzony, używany, powystawowy, bez możliwości zwrotu. W takiej sytuacji potem jesteśmy sami sobie winni, iż zakupy nie poszły po naszej myśli. Dlatego należy dokładnie czytać wszystkie informacje, jak i regulaminy: ile mamy dni na zwrot, reklamację. Same zwroty też stoją na różnym poziomie. U niektórych sprzedawców bowiem możemy bezpłatnie odesłać towar, u innych zaś zapłacimy za przesyłkę.

Kluby lojalnościowe i programy partnerskie

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest od razu przystąpienie do klubu lojalnościowego w sklepie internetowym. Otrzymujemy wtedy konto, czasem specjalną kartę. Co możemy dzięki temu zyskać? Przede wszystkim w wielu przypadkach klubowicze mogą liczyć na zniżki, dostęp do ekskluzywnych ofert. Często się tak zdarza, że członkowie takiego programu otrzymują darmowe przesyłki i zwroty.

Coraz większym powodzeniem w naszym kraju cieszą się różnego rodzaju programy partnerskie. Są to na ogół strony internetowe lub aplikacje mobilne. Polegają one na tym, że robiąc w danym sklepie online zakupy przez taki program, możemy otrzymać zwrot części wydanych środków. Czasem jest to 3-5%, a czasem kilkanaście procent. Zdarza się tak, że za samą rejestrację dostajemy 10-20 złotych zniżki na pierwsze zamówienie w wybranym sklepie.

Zagraniczne sklepy i wysyłki

Wspomnieliśmy o sklepach z Chin, które oferują swym klientom tańsze produkty na ogół z bezpłatną wysyłką. W zależności od sprzedającego i formy przesyłki zamówiony towar otrzymamy od kilkunastu dni do nawet 3 miesięcy. Jest to jednak w szczególności opłacalne przy drobnych produktach, które kosztują często tyle, co wysyłka z polskiego sklepu.

Sporo osób jednak nie wie o tym, że chińskie platformy coraz częściej otwierają ogromne magazyny w Europie. Jeden z nich znajduje się nawet w Polsce. Dzięki temu możliwe jest kupowanie rzeczy w chińskich cenach z darmową i szybką wysyłką z naszego kraju, Niemiec, Czech czy Hiszpanii.

Komentarze