Jak poinformowała firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, mieszane sztuki walki były w roku 2017 trzecim najbardziej medialnym sportem w Polsce.
Pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła oczywiście piłka nożna, na temat której w 2017 roku odnotowano 996 tys. informacji w internecie, social media, prasie, radiu i telewizji. Największy udział w tej liczbie miały serwisy społecznościowe – 751 tys. wpisów i komentarzy, co stanowiło 75 proc. przekazu.
O drugim w zestawieniu tenisie ukazało się 618 tys. publikacji, z czego 192 tys. pochodziło z social media. Publikacje z radia i telewizji przeważały nad informacjami z prasy – 15,7 tys. do 14,6 tys. Podobna sytuacja wystąpiła tylko w przypadku skoków narciarskich.
Ponad pół miliona informacji zebrały natomiast mieszane sztuki walki. Udział materiałów z mediów społecznościowych w przypadku tej dyscypliny był znaczący – aż 90 proc. (459 tys.), choć jeszcze większą przewagę doniesień z social media odnotowano w przypadku e-sportu – 92 proc. W serwisach internetowych na temat MMA ukazało 46,5 tys. publikacji, a 3,5 tys. w prasie. Najrzadziej o tej dyscyplinie wspominano w radiu i telewizji – 2 tys. materiałów.
Tuż za podium uplasowała się siatkówka z wynikiem 547 tys. doniesień medialnych. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto: koszykówka (316 tys.), boks (285 tys.), skoki narciarskie (211 tys.), żużel (200 tys.), e-sport (196 tys.) i kolarstwo (147 tys.).
Najwięcej doniesień na temat MMA przyniósł maj 2017, co było wynikiem historycznej gali KSW: Colosseum, która odbyła się na Stadionie Narodowym. Event przyciągnął na trybuny ponad 57 tysięcy widzów i był drugim największym wydarzeniem w historii światowego MMA.