Dwa dni temu informowaliśmy o dużych problemach technicznych platformy Viaplay, która przed sezonem 2022/2023 przejęła prawa do pokazywania spotkań angielskiej Premier League. Teraz “Wirtualne Media” poinformowały, że polscy widzowie, wściekli na fatalną jakość transmisji, złożyli skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Viaplay zawiodło. Nie dało się oglądać Premier League
Viaplay coraz bardziej umacnia swoją pozycję na rynku transmisji sportowych. Platforma z przytupem weszła na polski rynek i szybko przechwyciła kilka ważnych rozgrywek piłkarskich, takich jak niemiecka Bundesliga. Skandynawska firma nie poprzestała rzecz jasna na piłce nożnej. Udało jej się również zawojować polski rynek sztuk walki, gdyż zawarli umowę na wyłączność z KSW. Od tego czasu Viaplay sukcesywnie zwiększa swoją ofertę, dołączając do niej spotkania Ligi Europy czy Ligi Konferencji Europy.
Przed rozpoczęciem sezonu 2022/2023 Skandynawowie przejęli prawa do spotkań angielskiej Premier League. Tym samym po ponad 20 latach prawa do pokazywania tych rozgrywek straciła stacja Canal+. Premierowa transmisja ze starć rozegranych w ramach 1. kolejki ligi angielskiej okazała się jednak totalną klapą.
Okazało się bowiem, że widzowie narzekali na bardzo słabą jakość obrazu oraz liczne problemy z dźwiękiem. Do tego na skandynawskiej platformie streamingowej często wyskakiwały komunikaty z błędami. Dodać należy do tego również zacinanie się transmisji.
#viaplaypl POV serwery Viaplay pic.twitter.com/MANuWMoj3y
— Wahalli (@Konopppp) August 6, 2022
Jakby tego było mało, to niedawno platforma Viaplay poinformowała, że w marcu 2023 roku podniesie koszt abonamentu. Wtedy też miesiąc korzystania z usługi zacznie kosztować 55 złotych. To wszystko sprawia, że w mediach społecznościowych na platformę spada fala zasłużonej krytyki.
Sprawą zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Portal “Wirtualne Media” poinformował, że część widzów poczuła się nawet oszukana przez właścicieli Viaplay. W związku z tym postanowili oni złożyć skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co więcej, prezes tego organu już wystąpił do Viaplay z prośbą o wytłumaczenie całej sprawy.
– Do UOKiK wpłynęły skargi na platformę Viaplay. Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili – przekazali przedstawiciele UOKiK.
Kibice Bundesligi widząc reakcje kibiców Premier League na jakość @viaplaysportpl pic.twitter.com/Fv9VbDoM4c
— Borek (@Borek182) August 7, 2022
– Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc – dodano w komunikacie przekazanym “Wirtualnym Mediom”.
Nam, widzom, pozostaje mieć nadzieję, że ta sprawa zostanie szybko wyjaśniona. Viaplay to teraz wiodąca marka na rynku transmisji sportowych i w interesie wszystkich jest, aby podobne problemy nie pojawiały się w przyszłości. W innym wypadku oglądanie najlepszych europejskich lig piłkarskich będzie po prostu nieznośne.
Słaby debiut Viaplay w Premier League. Kłopoty z oglądaniem weekendowych spotkań