piątek, 1 lipca, 2022

10 rzeczy, które powinieneś mieć jeśli chodzisz na siłownię

Na siłownię można zabrać starą koszulkę, spodenki i butelkę wody i ćwiczyć efektywnie. Wszystko zależy od osoby – w końcu “nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika”! Nie można jednak negować tego, że odpowiedni ekwipunek znacząco ułatwi nam zmagania z ciężarami oraz poprawi komfort treningu. Jakie akcesoria są niezbędne, a jakie pomogą w przygodzie z siłownią?

Strój

Strój na trening to zupełna podstawa. Owszem, tak jak wspomnieliśmy we wstępie, można wykorzystać w tym celu stare spodenki na w-f z liceum, ale zdecydowanie wygodniej i bardziej komfortowo będzie Ci się ćwiczyło w dopasowanym i przewiewnym stroju. Nie musi on kosztować majątku – wystarczy dobrej jakości bawełniana koszulka i przewiewne siateczkowe spodenki.

Ręcznik

Na siłowni ręcznik to tzw. must-have. I nie chodzi tu wcale o prysznic po treningu. Każda choć trochę zaznajomiona z siłownią osoba wie, że nie wypada zalewać swoim potem maszyn, z których się korzysta. Dlatego ręcznik jest niezbędny – po prostu połóż go na maszynie lub ławeczce przed wykonaniem ćwiczenia, a uchronisz się przed wydzielinami innych, a innych – przed Twoimi.

Bidon na wodę

Kolejny treningowy niezbędnik. Podczas ćwiczeń ciało odwadnia się, co prowadzi do spowolnienia metabolizmu. A przecież jeśli chcesz schudnąć, nie możesz sobie na to pozwolić! Odpowiednie nawodnienie na treningu jest ważne, dlatego zaopatrz się w prawdziwą sportową butlę – bo pół litra płynów może nie wystarczyć!

Odżywki, suplementy

Suplementacja powinna dotyczyć osób bardziej zaznajomionych z treningami – nie dlatego, że jest niebezpieczna. Po prostu zaczynając przygodę z siłownią, warto sprawdzić swoje naturalne predyspozycje genetyczne. Nie ma jednak nic złego w suplementacji nawet we wczesnych fazach rozwoju. Szejk białkowy czy BCAA doskonale wspomogą regenerację po aktywności, a przedtreningówka może nam dać niezłego kopa w dzień, kiedy czujemy się zmęczeni i słabsi.

Shaker

Jeśli suplementujesz się po treningu, to zdecydowanie powinieneś posiadać oddzielny shaker. Szybko się go myje, często ma też miarkę i przegródkę na pojedynczą dawkę danego suplementu. To zdecydowanie niezbędne akcesorium dla każdego aspirującego pakera.

Biustonosz sportowy

To z kolei przyda się każdej trenującej kobiecie. Zwiększa on drastycznie wygodę – nic nie kłuje ani nie “lata”, sam biustonosz jest elastyczny i łatwo się go zarówno przechowuje, jak i pierze. Najlepiej, żeby biustonosz był dość sztywny, wykonany ze specjalistycznego, grubego, ale przewiewnego materiału.

Obuwie

Stosowanie na treningach nieodpowiedniego obuwia może zakończyć się urazem lub płaskostopiem. Zdecydowanie wykluczamy trampki i wszystko na płaskiej podeszwie. But powinien być przewiewny, a podeszwa dość elastyczna i dopasowująca się do naturalnego kształtu stopy. Jeśli należysz do grupy bardziej zaawansowanej i próbujesz swoich sił w takich ćwiczeniach jak np. Martwy ciąg – zainteresuj się specjalnymi butami (lifterami) przystosowanymi pod dyscypliny trójboju siłowego.

Bielizna na zmianę i klapki

Jeśli po treningu czeka cię długa droga do domu, warto wziąć prysznic. Przepocone pachwiny i pachy to nie tylko nieestetyczny zapach, ale też zagrożenie dla zdrowia. Jeśli planujesz prysznic po siłowni, zabierz świeżą bieliznę i klapki – no chyba, że chcesz się nabawić grzybicy.

Odtwarzacz muzyki

Jeśli czeka Cię monotonny trening cardio albo przychodzisz na siłownię sam, warto czymś zająć sobie czas. Muzyka napędza do treningu, nie odwraca nadmiernie uwagi i wypełnia luki pomiędzy ćwiczeniami. Na siłownię można zabrać telefon, ale jeśli posiadasz dedykowany, mały odtwarzacz muzyki “starszej generacji” (np. iPod shuffle lub nano), to zdecydowanie polecamy tę opcję – nie będziesz co chwila zerkał na ekran!

Akcesoria, które ułatwią Ci trening

To bardzo szeroka kategoria – ale istnieją takie małe rzeczy, które znacznie poprawiają wygodę i wyniki. Należą do nich zarówno gumka do włosów, która pozwoli uniknąć nadmiernego przepocenia głowy, rękawiczki lub gąbki, które ochronią dłonie przed odciskami, jak i pas do podnoszenia ciężarów, który chroni przed urazami kręgosłupa. Jedno jest pewne – jest w czym wybierać! 

Podobne teksty

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Wprowadź imię

Udostępnij

Najnowsze

SOCIAL MEDIA