Strona główna Zdrowie i trening Jaki sport jest najzdrowszy dla naszego ciała?

Jaki sport jest najzdrowszy dla naszego ciała?

0
Everything must be checked before the ride

Jaki sport jest najzdrowszy dla naszego ciała? Czy to może popularny jogging, piłka nożna lub treningi siłowe? Nic z tych rzeczy! Naukowcy z Harvardu wykonali badania, dzięki którym wyróżnili 5 dyscyplin przynoszących najwięcej pozytywnych efektów i nieobciążających zanadto naszego organizmu. Dzięki tym ćwiczeniom zachowasz dobrą kondycję organizmu na długie lata!

Najzdrowsze sporty

Według badań naukowców najzdrowszym dla naszego ciała sportem są wszelkie ćwiczenia wzmacniające, przy których wykorzystujemy masę własnego ciała. Zaliczają się więc do nich pompki, przysiady czy planki. W tę definicję wpisują się także treningi kalisteniczne, które pomagają budować masę mięśniową bez narażania ciała na urazy, które mogłyby wystąpić na siłowni, a których unikniemy, wykonując np. podciągnięcia czy dipy (czyli pompki na poręczach). Ciekawą propozycję jest także tabata, czyli szybki, interwałowy trening metaboliczny.

Inną formą wykorzystania własnej masy podczas ćwiczeń jest pływanie. Nie tylko pozwoli rozbudować mięśnie pleców i ramion. Ta dyscyplina drastycznie poprawi naszą kondycję oraz wpłynie pozytywnie na stan kręgosłupa, który podczas pływania zostaje odciążony. Dodatkowo to świetny trening aerobowy, który pozwoli zbudować smukłą i estetyczną sylwetkę.

Wszechstronnym treningiem jest również Tai Chi. To stara chińska sztuka odpowiedniego poruszania się. Powstała pierwotnie jako sztuka walki, jednak szybko doceniono jej zdrowotne i relaksacyjne właściwości. Tai Chi ma wiele form i może ją trenować prawie każdy, zarówno osoby młodsze, jak i starsze, szukające wyciszenia. Tai Chi angażuje umysł, ćwiczenia odbywają się w ciszy. Młodsi mogą być jednak zainteresowani także jego bardziej praktyczną stroną – Tai Chi oferuje szereg technik, które mogą w razie potrzeby pomóc nam zneutralizować napastnika.

Naukowcy zalecają również ćwiczenie mięśni Kegla. To grupa mięśni osłaniających ważne narządy wewnętrzne – pęcherz, jelita i macicę. Trening jest prosty i można go wykonać nawet przy biurku w pracy, ale potrzebne jest odpowiednie wyczucie – mięśnie kegla to te, które zaciskają się, gdy przerywamy strumień moczu. Ćwiczenie mięśni Kegla może ułatwić poród, zwiększyć satysfakcję seksualną, a także pomóc w przypadkach nietrzymania moczu.

Okazuje się też, że jednym z najlepszych dla naszego ciała, choć najłatwiejszych sportów jest… chodzenie! Nie wystarczy tutaj jednak 5-minutowa przechadzka po pokoju. Najlepiej udać się na co najmniej półgodzinny spacer. Wtedy zaczną się pojawiać korzyści – mózg będzie dotleniony, może nastąpić nawet poprawa pamięci. Oczywiście, jak każdy wysiłek, chodzenie wiąże się również ze spalaniem kalorii, jednak nie obciąża mięśni nóg tak jak bieganie.

Komentarze