Strona główna Zdrowie i trening Sauna w zimę. Czy to dobre rozwiązanie?

Sauna w zimę. Czy to dobre rozwiązanie?

0

Zima to czas, kiedy najłatwiej zachorować. Nagłe zmiany temperatury na zimniejszą wystawiają organizm na próbę. Mimo ocieplenia klimatu, nie należy ignorować obniżonej odporności, która wtedy występuje. To wciąż najbardziej chłodny czas w roku.

Dlaczego sauna pomaga w leczeniu zimowych chorób?

Podwyższona temperatura w saunie powoduje stan podobny do gorączkowego – organizm wytwarza ciała odpornościowe. Jest to więc doskonały sposób na zwalczanie występującego często w okresie zimowym przeziębienia lub po prostu świetny pomysł na zahartowanie się.

Chcesz być jeszcze lepiej przygotowanym na starcie z zimą? Połącz wycieczkę do sauny z zimnym prysznicem – nie tylko pobudzisz krążenie, od razu wyrwiesz się z zimowego marazmu.

Czy sauna to zawsze dobry pomysł?

Na saunę trzeba być odpowiednio przygotowanym. Mianowicie, jeśli właśnie masz za sobą ciężki trening, zdecydowanie nie powinieneś wybierać się od razu do rozgrzanego, czasem nawet do 100 stopni pomieszczenia. Na saunę najlepiej pójść podczas dnia wolnego od ćwiczeń, ponieważ wizyta tam, tak samo jak wysiłek fizyczny na siłowni, jest dla organizmu męczącym zadaniem. Jeśli właśnie masz za sobą obszerny posiłek i zastanawiasz się czy by go nie wypocić, lepiej zrezygnuj i napij się ziółek na trawienie. Siedzenie przejedzonym w gorącej saunie może grozić utratą przytomności! To samo w sytuacji, kiedy ktoś korzysta z łaźni będąc głodnym – również istnieje wysokie ryzyko omdlenia!

Krótka instrukcja obsługi

Jeśli chcesz jak najwięcej wyciągnąć ze swojej wycieczki na saunę, spróbuj dokładnie natrzeć ciało ręcznikiem przed wejściem do pomieszczenia – pobudzi to skórę do produkcji potu. Kolejna sprawa to kostiumy kąpielowe. Jeśli myślisz, że będziesz się czuć niekomfortowo w samym ręczniku i myślisz o założeniu kostiumu kąpielowego lub bikini, raczej warto zmienić zdanie. Taki ubiór w łaźni parowej może spowodować poważne odparzenia. Nie należy przeciągać spędzonego tam czasu, długie obciążanie organizmu przyniesie więcej szkody niż korzyści. Optymalny czas to od 5 do 15 minut, nie częściej niż 3 razy w tygodniu.

Przeciwwskazania?

Kobiety w ciąży oraz osoby z poważnymi chorobami serca nie powinny korzystać z sauny.

Komentarze