Strona główna Zdrowie i trening Szparagi – czyli jak odżywiać się smacznie i zdrowo!

Szparagi – czyli jak odżywiać się smacznie i zdrowo!

0

Wielu z nas na pewno wie czym są szparagi, ale nie poznało jeszcze ich smaku. Duży wpływ na to ma z pewnością trudna dostępność tego warzywa w sezonie jesienno-zimowym, a także dość wysoka cena, która może odstraszyć potencjalnych nabywców. Ci jednak, którzy zdecydowali się wykonać ten pierwszy krok z pewnością nie żałują…

Szparagi to bardzo niskokaloryczne, zielone warzywo, które w 100 gramach ma zaledwie 18 kcal! Żeby było ciekawiej, jest pożywne ze względu na wysoką obecność białka, które właśnie odpowiada w dużej mierze w naszym organizmie za tę funkcję. Ponadto w tym badylastym „okazie” znajdziemy ogromne pokłady witaminy C, K, a także witamin z grupy B. Szparagi są źródłem żelaza, potasu, magnezu, selenu i fosforu, a przez wielu nazywane są naturalnymi afrodyzjakami.

Jakie szparagi odróżniamy?

Na świecie odróżniamy trzy odmiany tego warzywa. Są to przede wszystkim szparagi zielone, białe, a także fioletowe. W Polsce możemy znaleźć głównie odmianę białą, która jest uprawiana w Wielkopolsce. Pozostałe, czyli zielone i fioletowe potrzebują cieplejszego klimatu, dlatego tak bardzo popularne są w krajach śródziemnomorskich.

Właściwości zdrowotne

O właściwościach zdrowotnych szparagów moglibyśmy pisać wręcz peany. Poniżej postaramy się jednak wypisać tylko te główne, które najbardziej wpływają na nasz organizm:

  • zwiększają krzepliwość krwi,
  • zapobiegają pękaniu naczyń włosowatych,
  • łagodnie przeczyszczają organizm i są moczopędne, dlatego polecane są w szybkich dietach oczyszczających,
  • zawierają bardzo mało sodu, dlatego polecane są osobą z nadciśnieniem,
  • poprawiają pracę układu pokarmowego poprzez wysoką zawartość błonnika.

Przeciwwskazania

Tych w porównaniu ze wskazaniami do spożywania jest zdecydowanie mniej. W zasadzie możemy wymienić tylko jedno i to głównie tyczące się szparagów zielonych. Te bowiem zawierają związki purynowe, których nie powinny zażywać osoby z dną moczanową i chorobami nerek.

http://credit-n.ru/offers-zaim/joymoney-srochnye-online-zaymi.html

Komentarze